0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

مفاصل از چه طریق آسیب می بینند و چگونه باید از آنها مراقبت کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

به وزن تان اجازه می دهید افزایش (بیش از حد مجاز) پیدا کند:

هنگامی که می دوید، مفصل زانو 7 تا 9 برابر وزن بدن را حمل می کند. در حالیکه بدن این قابلیت را دارد- برخی تحقیقات نشان می دهد که دونده ها در معرض خطر مشکلاتی مانند استئوآرتریت نیستند- این مهم است که میزان و شرایط بدنی به طور مداوم بررسی شود. از نقطه نظر بیومکانیکی، افزایش وزن فشار بسیار زیادی وارد می کند. افرادی که دچار اضافه وزن هستند 40 درصد و یا بالاتر، نسبت به افرادی با وزن طبیعی در معرض خطر بیشتری برای جایگزینی مفصل زانو قرار دارند. این ارتباط گاهی در افراد جوان تر، قوی تر است.

به منعطف کردن ماهیچه ها اهمیت نمی دهید:

کلید سلامتی مفاصل چیست؟ دستیابی به یک تعادل خوب بین قدرت و انعطاف پذیری است.
همانطور که مسن تر می شوید، نیاز به صرف زمان زیادی برای انجام کارهایتان دارید. هر چه تعداد شمع های کیک تولدتان بیشتر شود، انعطاف پذیری ماهیچه هایتان کمتر خواهد شد. ماهیچه های قابل انعطاف به حفظ تحرک مفاصل کمک می کنند.

محدودیت در یوگا را نادیده می گیرید:

تمرینات شدید مانند HIIT (تمرینات اینتروال: نوعی از ورزش هوازی است که به صورت متناوب انجام می شود) و دویدن از روی مانع تنها راه آسیب به مفاصل شما نیستند. در حالی که  ورزش های یوگا و پیلاتس (نوعی سیستم آمادگی جسمانی روحی است) راه های خوبی برای تقویت انعطاف و قدرت بدنی هستند، اما افراط در هر کاری از جمله همین ورزش ها می تواند شما را در معرض آسیب های زیادی قرار دهد. وقتی شما تعدادی از حرکات را به شدت انجام می دهید، منجر به تشکیل استخوان مهمیز (برآمدگی که در امتداد لبه ی استخوان است) می شود که می تواند شما را مستعد ابتلا به آرتریت کند. بهترین کار، دست کشیدن از یوگا نیست، بلکه اعمال تغییرات کارآمد است. همچنین قبل از تلاش برای انجام کاری که برای آن آماده نیستید، به خودتان زمان دهید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 131 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط Hadi1364 (15 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 216 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 822 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 559 بازدید
...