+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.1هزار امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

چون لیف حمام با پوست بدن در ارتباط است بهداشت نگهداری آن مهم است،

چه راههایی برای نگهداری بهداشتی لیف وجود دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

لیف را خشک نگه دارید:

هرگز لیف خیس را درون محیط حمام مرطوب نگذارید. بلکه آن را در هوای آزاد و در صورت امکان در معرض نور آفتاب قرار دهید تا از رشد باکتری ها و میکروب های مختلف بر روی آن پیشگیری کنید. یا اینکه می توانید درب و پنجره حمام را باز کنید تا محیط داخل آن و لیف ها کاملا خشک شوند. لیف شما سلول‌های مرده پوست را از بدنتان جدا می کند که در گوشه‌ها و درزهای لیف گیر می‌افتند و اگر تا زمان استفاده بعدی آن را خیس در حمام رهایش کنید، شانس بیشتری به رشد باکتری‌ها می‌دهید. محیط حمام محیطی مرطوب و بدون جریان هوا و مکان مناسبی برای باکتری‌ها است که هر چیز ارگانیکی مثل آن‌هایی که سلول‌های پوست در لیف به‌جا می‌گذارند را می‌خورند.

لیف را کاملا بشویید:

پس از شستن خودتان با لیف و قبل از آویزان کردن آن، برای استفاده بعدی لیف را با صابون یا پودر لباسشویی کاملا بشویید تا چربی و آلودگی در آن باقی نماند.
اگر لیف‌تان از جنس الیاف طبیعی است نه پلاستیکی، می‌توانید با شستشوی آن، میکروب هایش را از بین ببرید.
توصیه می‌شود آن را هفته‌ای یک بار و به مدت پنج دقیقه در محلول وایتکس رقیق‌شده قرار دهید. سپس آن را کاملا آب بکشید.

لیف وسیله شخصی است:

هرگز لیف خود را به کسی ندهید تا با آن بدن خودش را بشوید. همچنین هرگز از لیف دیگران برای شستشوی بدن خودتان استفاده نکنید. لیف یک وسیله بهداشتی کاملا شخصی مانند مسواک است. در غیر این صورت باعث انتقال آلودگی از یک فرد به فرد دیگر می شود.
گاهی لیف نو بخرید:

لیف را پس از مدتی استفاده تعویض کنید تا از بروز حساسیت و عفونت در بدنتان پیشگیری کنید. به‌محض تغییر رنگ و بوی لیف، آن را عوض کنید. اگر دیدید لیف‌تان بوی بدی می‌دهد یا متوجه شدید که کپک زده است، بلافاصله آن را کنار بگذارید. برای آنکه لیف‌تان بیشتر عمر کند، آن را در حمام نگذارید، چرا که حمام باعث تحریک رشد باکتری‌ها می‌شود. به‌جای آن، در مکانی که مرطوب نیست، بگذارید تا خشک شود، مانند کنار یک پنجره باز.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 301 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 9.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 71 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 181 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 134 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 110 بازدید
...