0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

راه های درمان پینه ی پا چیست؟

علت ایجاد پینه ی پا چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

یخ
از یخ پیچیده شده در پارچه نازک و یا حوله کاغذی بر روی مفصل انگشت بزرگ پا برای 10 تا 20 دقیقه استفاده کنید. یخ رگ های خونی را منقبض کرده و درد پینه و تورم آن را کاهش می دهد.
دارو
داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب موضعی و خوراکی (NSAID) مثل استامینوفن، ایبوپروفن و یا ناپروکسن می توانند به کنترل درد پینه ی پا کمک کنند. در موارد پینه ی شدید ، تزریق مستقیم کورتیزون به مفصل، تورم و احساس ناراحتی را کاهش می دهد. از آنجا که تزریق یک روش موضعی است می تواند بهتر از قرص عمل کند. اما چون ممکن است التهاب دوباره رخ دهد، تأثیر آن موقتی است.
پد محافظ
اگر کفش تان فضای کافی برای جای دادن این وسیله دارد، شما می توانید با استفاده از ژل ها و یا پدهایی مخصوص از اصطکاک پینه ی پا جلوگیری کنید. توصیه می شود از پدهای دارویی استفاده کنید، زیرا داری اسیدی است که می تواند موجب ساییده شدن پوست پینه شود. برای بیماران مبتلا به جریان خون ضعیف یا آسیب عصبی، این گزینه می تواند مضر باشد.
ارتز
این وسیله در درون کفش ها جای داده می شود تا نیرویی که موجب پینه ی پا شده را اصلاح کند. ارتز، به درون رفتن غیر طبیعی را محدود کرده که به نوبه ی خود انگشت شست پا و استخوان در پا را تثبیت می کند. بنابراین علاوه بر به حداقل رساندن درد، ارتز نیز ممکن است از پیشرفت پینه جلوگیری کند.

برای موارد شدید، از ارتز سفارشی استفاده می شود که به طور خاصی به پا شکل می دهد و اغلب لازم است. اما آن هایی که مشکلشان شدید نیست، می توانند ابتدا کفی OTC را امتحان کنند.

ورزش پا
تمرینات مخصوص پا نمی تواند پینه را درمان و یا از بروز آن جلوگیری کند. اما تقویت انگشتان و عضلات پا ممکن است درد و ناراحتی را تسکین داده و خستگی را رفع کند، مخصوصا اگر دچار ورم مفصل باشید.
سعی کنید با انگشتان پا اشیای کوچکی مانند تیله را یکی یکی وارد یک کاسه بریزید، حتی اگر فقط انگشتان کشیده می شوند. همچنین می توانید با دست، انگشت شست پا را گرفته و به مدت ده ثانیه آن را بکشید. تکرار این تمرینات چند بار در روز کمک کننده است.
جراحی
جراحی معمولا آخرین راه حل است، اما این تنها روشی است که واقعا پینه پا را اصلاح کرده و درد آن را از بین می برد. انواع مختلفی از جراحی وجود دارد و گزینه ها بسته به اینکه آیا تغییر شکل انگشت پا خفیف، متوسط یا شدید است، متفاوت اند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 271 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 112 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 332 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 209 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 341 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 233 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 307 بازدید
...