0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

مشکلات احتمالی پس از بارداری در سن بالای 35 سال چه مشکلاتی می تواند باشد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

خطر بروز ناهنجاری های کروموزومی بیشتر است:

خانم هایی که بعد از 35 سالگی باردار می شوند لازم است تحت نظر پزشک متخصص، یک سری آزمایش های ژنتیکی مربوط به بررسی ناهنجاری های کروموزومی را انجام دهند. متاسفانه احتمال بروز این ناهنجاری ها با افزایش سن بیشتر می شود. به عنوان مثال با انجام نمونه برداری از پرزهای جفتی که در بین هفته های 9 و 11 بارداری انجام می شود، وجود سندرم داون و سندرم ترنر با دقت 99 درصدی مشخص می شود.

احتمال سقط جنین افزایش پیدا می کند:

البته سقط جنین در هر سن و سالی اتفاق می افتد، اما خطر بروز آن در بارداری های بالای 35 سال بیشتر است. به عقیده متخصصان احتمال سقط جنین در خانم های بالای 35 سال، به میزان 20 درصد و در خانم های بالای 45 سال به میزان 35 درصد بیشتر است.

شانس دوقلوزایی بیشتر است:

احتمال دوقلوزایی در خانم هایی که در سنین بالا باردار می شوند، بیشتر است. در واقع با افزایش سن احتمال اینکه یک خانم با دو هدیه از طرف خداوند روبه رو شود، بیشتر است.

احتمال سزارین در سنین بالا افزایش می یابد:

البته در کشور ما استقبال از زایمان سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است و این فرهنگ نیاز به تغییر نگرش در خانم ها دارد. به عقیده متخصصان خانم هایی که در سن 35 سالگی یا بالاتر باردار می شوند، بیشتر در معرض زایمان سزارین ناخواسته قرار می گیرند. این مسئله از بالا بودن عوارض حین زایمان در این سنین مانند خونریزی زیاد و طولانی شدن مدت زایمان و غیره ناشی می شود.

احتمال بروز مشکلات روحی بالا می رود:

مادرهای جدید آمادگی لازم برای زندگی با نوزاد تازه متولد شده را ندارند. تغییرات هورمونی اصلی ترین عامل بروز اختلالات روحی است که در خانم های باردار به وفور دیده می شود. با این حال هر چه سن خانم ها برای بارداری بالا باشد، استرس آنها نیز بیشتر خواهد بود.

افت کیفیت تخمک ها افزایش می یابد:

هر چه سن خانم ها بالا می رود، میزان باروری آنها نیز کاهش پیدا می کند. این بدین معنی است که تخمک گذاری به طور منظم انجام نمی شود. در حالت کلی، کیفیت تخمک نیز در سنین بین 30 تا 40 سال افت می کند و در نتیجه خطر بروز عوارض ژنتیکی نیز افزایش می یابد.

مدت زمان بیشتری برای باروری نیاز هست:

علاوه بر این که قدرت باروری بعد از سنین 35 سالگی کاهش می یابد، خانم ها در این سنین با مشکلات بیشتری برای باروری مواجه می شوند. به طوری که یک زوج در سنین بالا مجبور می شوند در مقایسه با یک زوج بیست ساله سال های بیشتری در انتظار بچه دار شدن بمانند. معمولا زوج های کم سن و سال در طی چند ماه بچه دار می شوند، اما با افزایش سن این اتفاق به تاخیر می افتد.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

بارداری بعد از 35 سالگی چه خطراتی برای جنین دارد؟

شانس داشتن چندقلو خصوصاً دو و سه قلو به طور قابل ملاحظه‌ای در اواخر دهه‌ی 30 یا اوایل دهه‌ی 40 افزایش پیدا می‌کند. دلیل این امر می‌تواند این باشد که تحریک هورمونی تخمدان‌ها در زنان مسن کمی تغییر کرده و باعث افزایش احتمال آزاد شدن بیش از یک تخمک در هر سیکل شود.

احتمال داشتن بارداری چندقلویی برای زنانی که از داروهای کمک‌باروری استفاده می‌کنند نیز زیاد است. زیرا این داروها سبب تحریک تخمدان برای تولید تخمک بیشتر می‌شود.

احتمال سقط پس از 35 سالگی به 18 درصد می‌رسد. هم‌چنین بر اساس مطالعات اخیر احتمال مرده‌زایی در این گروه نسبت به زنان جوان‌تر دو برابر می‌باشد، البته علت این امر هنوز ناشناخته است.

بهترین دکتر جراح زیبایی زنان در تهران

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 269 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 510 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 151 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 626 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
...