0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

از چه عادت هایی برای پرهیز از پوسیدگی و شکستگی دندان باید دوری کنیم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)

فشردن فک ها (دندان قروچه) - قرچ قروچ دندان با خوردن تکه های یخ - استفاده ابزاری از دندان - قراردادن مداد بین دندان ها -ناخن خوردن

مکیدن لیموترش:

مکیدن لیموترش می تواند باعث آسیب دندان ها شود. در توضیح دلیل مضر بودن مکیدن لیموترش برای دندان ها دکتر الیساملو، دندان پزشک، می گوید: «خاصیت اسیدی لیموترش باعث پوسیدگی مینان دندان می شود.» دکتر پرایس نیز اضافه می کند تماس مکرر دندان ها با مواد اسیدی باعث پوسیدگی دندان می شود و بافت سفت و سختی را روی سطح دندان ایجاد می کند.

تند و محکم مسواک زدن:

مسواک زدن مرتب دندان ها یکی از مهم ترین موارد در رعایت بهداشت دهانی است، اما مسواک زدن تند و محکم نه تنها مزیتی برای دندان ها ندارد بلکه باعث آسیب آن ها می شود. مسواک زدن تند و بسیار محکم باعث ساییده شدن مینای دندان، تحریک لثه ها، حساسیت دندان به سرما و حتی سوراخ شدن دندان می شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید از مسواک نرم استفاده کنید و موی مسواک در عین محکم بودن باید نرم نیز باشد تا آسیبی به دندان ها نرساند.

خوردن نوشیدنی های گازدار:

نوشیدنی های گازدار برای سلامتی دندان ها مضر هستند، چون خاصیت اسیدی این نوشیدنی ها زیاد است. خاصیت اسیدی این نوشیدنی ها زیاد است. خاصیت اسیدی نوشیدنی های گازداری همچون نوشابه باعث پوساندن مینای دندان می شود. تاثیر منفی نوشابه زمانی بیشتر می شود که جرعه جرعه می نوشید.

استفاده نادرست از خلال دندان:

استفاده درست از خلال دندان می تواند به تمیز نگه داشتن لای دندان های شما کمک کند. استفاده درست از خلال دندان سودمند است، اما استفاده نادرست از آن باعث آسیب به بافت لثه می شود بنابراین، برای تمیز کردن دندان های خود به آرامی از خلال دندان استفاده کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 602 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 654 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 392 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 33 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 139 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 142 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 161 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 831 بازدید
...