0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آیا تغذیه می تواند موجب افزایش تمرکز شود؟

چه مواد غذایی می توانند موجب افزایش تمرکز شوند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

کافئین باعث افزایش هشیاری می شود:

هیچ ماده غذایی نمی تواند باعث افزایش هوش شود. کافئین از جمله مواد غذایی است که باعث افزایش انرژی، هشیاری و تمرکز می شود. مواد موجود در قهوه، شکلات ها و نوشابه های انرژی زا باعث افزایش هشیاری می شود، هرچند اثر آنها کوتاه مدت می شود. اما مصرف بیش از حد آن باعث عصبی شدن و ایجاد اضطراب می شود.

شکر:

گلوکز به عنوان سوخت مغز مطرح است. سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات ها و مواد قندی تامین می شود. نوشیدن یک لیوان نوشیدنی شیرین باعث افزایش حافظه کوتاه مدت می شود. با این حال باید توجه داشت که مصرف بیش از حد نوشیدنی های شیرین می تواند باعث اختلال در حافظه شود.

خوردن صبحانه ، سوخت مغزی را تامین می کند

پژوهش های انجام شده نشان می دهد که خوردن صبحانه باعث افزایش حافظه کوتاه مدت و میزان توجه می شود. دانش آموزانی که صبحانه می خورند در کلاس عملکرد بهتری به نسبت به دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند از خود نشان می دهند.

محققان برخی از انواع مواد غذایی را که باعث افزایش سخت مغز می شود را چنین برشمردند: غلات حاوی فیبر، مواد لبنی و میوه ها. باید توجه داشته باشید که نباید در خوردن صبحانه زیاده روی کرد زیرا پرخوری در صبحانه می تواند باعث کاهش تمرکز شود .

ماهی ، بهترین ماده مغذی برای مغز:

ماهی یک منبع غنی و سرشار از پروتدین است. ماهی سرشار از اسید چرب امگا 3 است، مصرف ماهی برای رشد و تکامل مغز ضروری است. چربی موجود در ماهی، انرژی مغز را تامین می کند. رژیم غذایی که سرشار از امگا سه باشد احتمال زوال عقل و سکته های مغزی را کاهش می دهد.
امگا سه نقش حیاتی در افزایش حافظه و توجه بازی می کند. توصیه می شود برای سلامت مغز و قلب هفته ای دوبار ماهی مصرف کنید.

اضافه کردن روزانه مقدار ثابتی آجیل و شکلات به رژیم غذایی:

شكلات تلخ خواص آنتی اكسيدانی فوق العاده‌ای دارد و حاوی محرك‌های طبيعی مثل كافئين است كه می‌تواند تمركز و قدرت توجه را بالا ببرد.
آجیل منبع سرشاری از ویتامین E است. مصرف روزانه آجیل باعث کاهش افت فرایندهای شناختی می شود و در نهایت باعث افزایش تمرکز می شود.

زغال لخته سرشار از مواد مغذی:

زغال لخته نيز يک سوپر ماده مغذی برای مغز محسوب می ‌شود چون از اين عضو در برابر فشار اكسيديته محافظت كرده و در نتيجه مشكلات مغزی ناشي از افزايش سن مثل آلزايمر و زوال عقل را تا حد زيادی كاهش ميی دهد. اين ميوه ظرفيت‌های يادگيری و مهارت‌های حركتی را افزايش می ‌دهد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 468 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 392 بازدید
+3 امتیاز
4 پاسخ 703 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط barabadi76 (951 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 630 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 372 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 480 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 260 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 900 بازدید
...