0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

لب های خشک و ترک زده را چگونه می شود درمان و مراقبت کرد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

1. در منزل حتما از بخورهای مرطوب کننده هوا استفاده کنید. هوای بیرون به خودی خود، تاثیر زیادی در خشکی لبتان دارد، پس حداقل باید سعی کنید محیط خانه را مرطوب نگه‌ دارد تا شب تا صبح به هنگام خواب، خشکی لب‌هایتان تشدید نشود.

2. وقتی از خانه بیرون می‌روید، به خصوص هنگام وزیدن بادهای شدید، حتما جلوی صورتتان را با شال بپوشانید.

3. کم شدن آب بدن یکی از اصلی‌ترین دلایل خشکی لب در زمستان است. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و به مقدار زیاد از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید تا آب بدنتان همیشه در حد نرمال باقی بماند. با این کار لب‌هایتان نیز مرطوب خواهند شد.

4. کمبود ویتامین B، نقش زیادی در خشکی لب‌ها خواهد داشت. با مشورت پزشکتان، آزمایش انجام دهید و در صورت کمبود این ویتامین، از جانب پزشک به شما قرص‌های مکمل پیشنهاد خواهد شد.

5. سیگار کشیدن نیز خشکی لب‌هایتان را به خصوص در هوای سرد تشدید می‌کند. همینطور رنگ لب‌هایتان نیز به مرور تغییر خواهد کرد. تا حد امکان از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

6. به محض خشک شدن لبها اولین کاری که به ذهن همه ما می‌رسد این است که با مکیدن لب، آن را مرطوب کنیم. اما اینکار فقط و فقط خشکی لب‌هایتان را بیشتر می‌کند. همیشه یک بالم لب یه همراه داشته باشید و به محض احساس خشکی، از آن استفاده کنید.

7. روغن کپسول ویتامین E در رفع خشکی لب تاثیر بسیار زیادی دارد. این کپسول‌ها را خریداری کرده و روغن آن را خارج کنید و هر شب به لب‌‌هایتان بزنید.

0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

ترک خوردن و خشکی لب می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد اما دلایل شایع و عمده آن به شرح زیر است:

آسیب نور خورشید: اگر در برابر تابش خورشید از لب‌های خود محافظت نکنید، می‌تواند باعث تبخیر رطوبت آن و خشکی لب شود. این اتفاق بیشتر در مناطقی شایع است که رطوبت هوا در آنجا کم است و یا بادهای خشک زیادی می‌وزد.
سرمای زیاد: تنها گرما نیست که باعث خشک شدن لب شما می‌شود بلکه سرما نیز یکی از دلایلی است که می‌تواند لب‌های شما را خشک کرده و دجار ترک کند. در فصل‌های سرد سال به خصوص در مناطقی که سوز باد‌های سرد زمستان بیشتر است احتمال خشکی لب نیز بالاتر می‌رود. بنابر این فکر نکنید که در زمستان خبری از خشکی لب نیست. حتی در این فصل‌های ابری و سرد نیز شما باید از لب‌های خود مراقبت کنید.

مشاهده ادامه مطلب

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 123 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 425 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 456 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.9هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در گوناگون توسط expert-barber (0 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 725 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 865 بازدید
...