0 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (1.0هزار امتیاز)

اصطلاح بورس بازی یعنی چه؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

بورس بازی، فعالیتی اقتصادی است که به هدف دستیابی به سود از طریق پیش بینی تغییرات قیمت کالا، اوراق بهادار و ارز انجام می شود. بورس بازی به گونه ای سالم و به دور از احتکار و ائتلاف و انتشار اخبار کذب و معاملات صوری و مانند آن امری مجاز است اما در غیر این صورت فعالیتی غیر اقتصادی و سودجویانه خواهد بود. بورس بازی به همراه احتکار، ائتلاف و انتشار اخبار کذب و معاملات سوری امری خلاف قانون وشرع است که مورد نکوهش قرار می گیرد.

سهامداری یعنی در غم و شادی یک شرکت یا کارخانه سهیم باشیم، وقتی سود کرد باشیم . وقتی هم در حال سقوط بود پول خود را از آن خارج نکنیم تا آن سهم بیش از آنچه که هست باز سقوط نکند! که این با طبع بسیاری انسان‌ها اصلاً سازگار نیست!

اما حقیقت این است تا زمانی که سرمایه ما از حد قابل قبولی نگذشته است به بورس بازی ادامه دهیم چون با خروج پول ناچیز ما از شرکتی چند صد میلیاردی، آب از آب تکان نمی‌خورد! اما هرگاه پول ما به مقدار مورد نظر ما رسید آنگاه است که باید دست از حرص و طمع برداریم و سهامدار واقعی شرکت یا شرکت‌هایی شویم.

دقیقا به همین خاطر است که بسیاری از کارخانه ها و مراکز تولیدی بزرگ سهام شرکت را به کارکنان آن می فروشند تا هم آنها را در سود و زیان مجموعه شریک کرده و انگیزه کارشان را افزایش دهند و هم سرمایه گذاران وفاداری داشته باشند که با نوسانات بازار سهام خود را نفروشند.

راهکاری که از هر سو برای صاحبان صنایع و سرمایه گذار خرد مناسب و اصولی به نظر می رسد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 10 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در بازار و اقتصاد توسط mohyol (0 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 290 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 228 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 404 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 266 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 463 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در بازار و اقتصاد توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 310 بازدید
...