0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

برای کاهش مصرف گوشت، چه موادغذایی را بعنوان جایگزین می توان مصرف کرد؟

3 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

گوشتخوارهای قهار به خوبی می دانند که گوشت قرمز نه تنها حاوی پروتئین، زینک و آهن است بلکه همچنین می تواند به خوبی گرسنگی آن ها را کنترل کند. حتماً می دانید که گوشت قرمز سرشار از پروتئین است و این ترکیب مغذی باعث سیری طولانی مدت می شود. اگر به دنبال یک ماده غذایی دیگر هستید که به خوبی سیرتان کند اما گوشت نباشد می توانید به تخم مرغ اعتماد کنید. هر 100 گرم تخم مرغ 13 گرم پروتئین دارد. علاوه بر این شیوه پخت آن بسیار ساده تر از گوشت قرمز است. بهتر است بدانید که پروتئین موجود در دو عدد تخم مرغ یعنی 100 گرم از این ماده غذایی با یک عدد استیک برابر است.

گوشت های گیاهی به اندازه گوشت حیوانی مغذی است:
اگر سری به رستوران های غذاهای گیاهی بزنید خواهید دید کباب گیاهی نیز سرو می شود. در واقع از زمانی که رژیم های گیاهی رواج بیشتری یافته است رستوران ها نیز دست به تهیه محصولاتی مشابه گوشت زده اند که از ترکیبات گیاهی تهیه شده است. بنابراین با وجود مصرف این قبیل گوشت های گیاهی نگرانی بروز کمبود پروتئین کم رنگ تر می شود. می توانید به توفو، استیک سویا و سیتان وگان (گوشت گندم) اعتماد کنید. 100 گرم از این مواد غذایی برای هر وعده می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

سبزیجات حاوی آهن: حتی بیشتر از گوشت
گوشت ها و بخصوص گوشت قرمز شهرت زیادی برای دارا بودن آهن و زینک (روی)دارند. افرادی که دچار کمبود آهن هستند و یا از کم خونی رنج می برند و نمی خواهند گوشت زیادی مصرف کنند باید نسبت به تأمین انرژی مورد نیاز بدنشان دقت بیشتری داشته باشند. همه و بخصوص این افراد باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند. در واقع این افراد باید بیشتر همه به قانون 5 واحد میوه و سبزیجات در روز پایبند باشند. آهن و زینک نیز در منابع گیاهی به میزان منابع حیوانی وجود دارد. از بین سبزیجات حاوی می توان به اسفناج، چغندر، لوبیا سبز، کاهو، جوانه ماش و غیره اشاره کرد.

 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

سلام. من خودم زمان کنکورم که خیلی به تغذیه م نمیرسیدم پودر پروتئین وی می گرفتم با شیر، توت فرنگی و موز و اینا مخلوط می کردم هم انرژی خوبی میده هم پروتئین بدنو تامین می کنه. با ماست و ابمیوه هم خوشمزه میشه. اسمش پروتئین وی کاله ست. هنوزم بعضی وقتا می خرم.

https://darooboom.com/product/kalleh-pro-whey-protein-100-1800-gr/

0 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
دختر عمه من گیاه خوار شده و به جای گوشت از قارچ استفاده میکنه.هم طمع غذا خوب میشه و هم میگن ی سری ویتامین های لازم رو داره و می تونه تا حدی جایگزین گوشت باشه.حبوبات مخصوصا عدس چون اهن داره برای جایگزینی گوشت خوبه.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 743 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 764 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 236 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 337 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 603 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 471 بازدید
...