0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (892 امتیاز)

بیماری خروسک به چه علت بوجود می آید و نشانه های آن چیست؟

آیا این بیماری خطرناک است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

بیماری خروسک در واقع تورم حنجره (لارنکس) و راه هوایی اصلی (تراکئه) است که به علل مختلف مانند آلرژی، باکتری ها یا محرک های داخلی رخ می دهد و اکثرا عامل آن ویروسها هستند.

از آنجانیکه خروسک موجب تورم حنجره شده و محفظه تولید صدا را درگیر می کند، سبب تغییر صدای کودک می شود. اگر صدای کودک شما خشن شده و سرفه هایش عمیق و شبیه عوعو کردن شده است، احتمالا کودک شما کروپ گرفته است در حقیقت علامت آن قدر قابل تشخیص و افتراق است که دکتر شما تلفنی هم می تواند به شما بگوید که آیا کودکتان کروپ دارد یا خیر؟

خروسک اکثرا چند روز بعد از سرماخوردگی رخ می دهد و شبها بدتر می شود و اگر ادامه پیدا کند کودک شما ممکن است دچار سختی تنفس یا تنفسی که با کشیده شدن عضلات گردن و قفسه سینه به داخل همراه است، شود و صدایی شبیه به بانگ خروس از او خارج شود. تب خفیف در خروسک ممکن است وجود داشته باشد.

خروسک اکثرا طی دو یا سه شب تشدید می شود و اغلب در طول یک هفته خوب می شود.

واقعیت این است که این بیماری امروزه به خطرناکی که قبلا بوده است، نیست. با واکسیناسیون سرخجه، سرخک، هموفیلوس آنفلونزا و دیفتری، کروپ شدید و خطرناک کمتر دیده می شود.

احتمالا خروسک کودک شما طی یک هفته بدون هیچ عارضه ایی خوب می شود. هر چند که اگر خروسک خیلی شدید باشد، می تواند مشکلات تنفسی برای کودک ایجاد کند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 268 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 832 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 469 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 823 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 254 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 395 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 834 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.0هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 462 بازدید
...