0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

میزان ساعت کار یک خانوم حامله چه تاثیری روی سلامت جنین او دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

تحقیقات اخیر در حوزه زنان و بارداری نشان میدهد رابطه معنا داری میان ساعات کار یک زن باردار شاغل و جثه جنین او وجود دارد. این تحقیقات حاکی است: زنان بارداری که بیش از 25 ساعت در هفته کار می کنند، کودکانی با جثه کوچک به دنیا می آورند.
محققان دانشگاه مدیکال سنتر شهر روتردام دریافتند: بین مدت کار زنان باردار و جثه نوزادان آنها ارتباط وجود دارد.این محققان گفتند: زنان بارداری که اکثرا ایستاده کار می کنند – نظیر معلم ها یا فروشنده ها - بیشتر در معرض زایمان کودکان کم جثه قرار دارند.برپایه این گزارش،  مشاغل نیازمند فعالیت بیشتر بدنی ممکن است باعث شود که خون کمتری به سمت جفت جریان داشته باشد و در نتیجه مقدار مواد غذایی و اکسیژن کمتری به جنین برسد .
محققان علت این امر را نیافته اند که چرا زنانی که ساعات طولانی در شغل های دفتری کار می کنند از همین تاثیر رنج می برند اما آنها فکر می کنند که استرس روانی در این زمینه نقش  بسزایی داشته باشد.
این تحقیقات از 4680 زن در هفته سی ام بارداری صورت گرفت و از هریک از آنها درباره ساعات کار هفتگی و مدت زمانی که سرپا هستند، سوال شد.
این تحقیقات نشان داد: زنانی که بیش از 50 ساعت در هفته کار می کنند، نوزادانی به دنیا می آورند که وزن آنها از 1 کیلوگرم کمتر است. همین نتایج نیز درخصوص زنانی بدست آمد که طولانی ترین زمان را در شغل خود در دوره بارداری سرپا بودند.
دکتر جنی مایرز از دانشگاه منچستر گفت: آثار قابل مشاهده (در جریان تحقیقات) به اندازه کافی بزرگ نیست که تعداد تولد کودکان با جثه کم به طور چشمگیری افزایش یابد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 3.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 658 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 515 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 394 بازدید
...