0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (1.1هزار امتیاز)

چه عواملی موجب قرمز شدن چشم می شوند؟

عوارض این قرمز شدن برای چشم چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

ورم ملتحمه عفونی:
ورم ملتحمه عفونی شایع ترین علت قرمزی چشم هاست که چهره ای ترسناک بخصوص در بین بچه های دبستانی ایجاد می کند. ملتحمه ، غشای نازک و شفافی است که روی سفیدی چشم و سطح داخلی پلک ها را می پوشاند. این مشکل زمانی بروز می کند که این غشا دچار التهاب شده باشد. ممکن است مشکل زمینه ویروسی یا باکتریایی داشته باشد و یک یا هر دو چشم را درگیر کند. از علائم اصلی ورم ملتحمه می توان به قرمز شدن چشم ها، قی کردن چشم ها، خارش، پف و ورم در پلک ها و مژه ها، اشک ریزی زیاد و حساسیت به نور اشاره کرد. عامل ویروسی شایع در بین کودکان «آدنوویروس» و عامل باکتریایی آن «استرپتوکوک» است.
برای درمان ورم ملتحمه باکتریایی، از قطره ها یا پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده می شود. آنتی بیوتیک ها برای درمان ورم ملتحمه ویروسی کارساز نیستند و این مشکل به خودی خود درمان می شود. در اکثر موارد، ورم ملتحمه عفونی بدون عوارض خاصی قابل درمان است.

بلفاریت:
بلفاریت همان التهاب پلک ها است. در اغلب موارد این التهاب لبه پلک ها و محل رشد مژه ها و معمولا هر دو پلک را درگیر می کند. از نظر بالینی دو نوع بلفاریت وجود دارد که شامل بلفاریت خلفی posterior blepharitis و بلفاریت قدامی anterior blepharitis است. بلفاریت قدامی قسمت داخلی پلک ها یعنی محل رشد مژه ها را مبتلا می کند و بلفاریت خلفی زمانی که غدد چربی واقع در انتهای مژه ها مسدود شوند بروز می کند.

روش های طبیعی برای افزایش میزان گلبول های سفید:
علاوه بر مواد غذایی ذکر شده برای افزایش این سلاح های طبیعی بدن حتماً سیر، بادام، چای سبز، آلوئوورا و کلم ها را نیز به برنامه غذایی تان بگنجانید. این مواد غذایی طبیعی خواص درمانی فوق العاده ای دارند.

در هر حال عوامل متعددی شامل بیماری ها و شرایطی مانند شوره سر و ابروها، عفونت باکتریایی، روزاسه (بیماری پوستی که باعث قرمزی پوست صورت می شود)، آلرژی ها و آکنه مژه ها در بروز این مشکل دخیل هستند. از علائم بلفاریت نیز می توان به اشک ریزش زیاد، قرمزی چشم ها، احساس جسم خارجی در چشم، قی روی مژه ها (تصویر بالا)، کاهش قدرت بینایی، پلک های متورم، حساسیت به نور، خارش پلک و ریزش مژه ها اشاره کرد. بلفاریت به درمان های معمولی مانند استفاده از کمپرس گرم، تمیز کردن لبه پلک ها و استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک جواب می دهد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 709 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 430 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 3.3هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 592 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط شاکر (690 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 424 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 606 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
...