0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

چه دمنوش هایی موجب تسکین گلودرد می شوند؟

طرز تهیه ی این دمنوش ها را نیز ذکر کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

نوشیدنی سرکه سیب:
سرکه سیب اسیدیته بالایی دارد و می تواند باکتری ها را از بین ببرد و زمانی که با عسل مخلوط شود، حالت ترشی آن را تعدیل می نماید.
مواد لازم:
سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری
عسل: یک قاشق غذاخوری
آب گرم: یک فنجان
دستورالعمل:
سرکه سیب را با عسل و آب مخلوط نمایید و تا زمانی که گرم است بنوشید. اگر دوست ندارید آن را بنوشید و از طعمش خوشتان نیامد. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و یک بار در روز غرغره نمایید.

جوشانده پوسته انار:
آنتی اکسیدان های موجود در انار با عفونت ها مبارزه می کنند. انار بالأخص پوسته آن، که طعم گسی دارد؛ جمع کننده و قابض است. یعنی باعث انقباض بافت ها می شود. در نتیجه به مواد بلعیده شده کمک می کند تا از گلو پایین روند و گلودرد کاهش یابد.
مواد لازم:
انار: یک عدد
آب: 3 -4 فنجان
برای تهیه جوشانده انار، پوست آن را بکنید و پوسته های را جمع آوری کنید. برای مدت 15 دقیقه پوسته های آن را در 3-4 فنجان آب بجوشانید. این جوشانده را بنوشید یا غرغره کنید. البته نوشیدن یا غرغره کردن آب انار هم موثر است.

دمنوش بابونه :

به عنوان درمان طبیعی برای گلودرد شناخته شده است. زیرا یک سرکوب کننده طبیعی درد می باشد. مواد موجود در آن باکتری ها را می کشند و اثرات ضد اسپاسم دارد. همچنین به ماهیچه ها در زمینه ریلکس شدن کمک می کند. درنتیجه باعث آرامش در شما می شود.
مواد لازم:
دمنوش بابونه: یک بسته
آب جوش: یک فنجان
دستورالعمل:
وقتی که آب به جوش آمد، آن را در یک لیوان درپوش دار بریزید و دمنوش بابونه را در آن قرار دهید. درپوش آن را قرار دهید و بگذارید برای مدت 10 دقیقه در فضای اتاق قرار بگیرد. کمی عسل و لیموترش تازه به آن بیفزایید سپس آن را بنوشید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 339 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 86 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 572 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 665 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 367 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 603 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 115 بازدید
...