0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

راه های کنترل تب چیست؟

علایم اصلی تب چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

در بین علائمی که با تب کردن بروز می کند می توان به احساس لرز اشاره کرد. در واقع شخصی که تب کرده است دچار تب و لرز می شود. نبض تندتر می زند، تنفس کوتاه و دهان خشک می شود. تب همچنین می تواند با تعریق شبانه نیز همراه باشید.

برای مقابله با تب قبل از هر چیز با خنک کردن بدن شروع کنید. دوش آب ولرم بگیرید. زمانی که درجه حرارت بدن بالا می رود آب ولرم به کاهش دمای بدن کمک می کند. البته نیازی به آب سرد نیست چون با افزایش سرعت حمل اکسیژن به سمت ارگان ها به جای خنک کردن بدن باعث گرمی آن خواهد شد. به این ترتیب بدن در برابر سرما دفاع خواهد کرد.
دستمالی را به آب سرد آغشته کرده و روی بخش های داغ بدن مانند زیر بغل ها و مقعد قرار دهید. آب سرد با بخار شدن به کاهش دمای بدن کمک خواهد کرد. علاوه بر این لازم است که یک دستمال خیس و خنک را روی پیشانی و گردن قرار دهید.

هم چنین مایعات زیادی بنوشید.

باید عرق کنید.
نوشیدن دمنوش گیاه بومادران برای کاهش تب مناسب است. این گیاه تب است و با باز کردن منافذ پوست و افزایش تعریق باعث کاهش تب می شود. یک قاشق چایخوری از این گیاه را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. دمنوش را صاف و خنک کنید و بنوشید. اگر بعد از نوشیدن آن عرق نکردید یک لیوان دیگر نیز میل کنید.
دمنوش زنجبیل نیز برای کنترل تب موثر است. این ریشه پرخاصیت باعث افزایش تعریق بدن می شود. کافی است یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را با یک لیوان آب جوش دم کرده و میل کنید.

 

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 298 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 720 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 232 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط هیوا (458 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 273 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 294 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 209 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 305 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 320 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 629 بازدید
...