0 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (801 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط

با در جا کار کردن یا به اصطلاح "گرم کردن "خودرو ، موتور آسیب می بیند؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

این موضوع یک باور عمومی است که تصور می‌شود با روشن گذاشتن خودرو برای مدت ۱۰ دقیقه‌ای ماشین گرم شده، دمای کاربراتور بالا رفته  و آماده حرکت می‌شود . اما این موضوع توسط مهندسان خودرو رد شده و اساسا از پایه غلط است.

موتورهای امروزی از نوع سوخت-تزریقی بوده و دارای یک سیستم «واحد کنترل موتور» یا «ECU» هستند و حتی در دمای زیر صفر درجه هم به سرعت موتور را آماده حرکت می‌کند . به گفته مهندسان خودرو در مقایسه با شروع حرکت ، بیکار گذاشتن موتور هیچ کمکی به عملکرد بهتر موتور نخواهد کرد .

آسیبی که این موضوع به موتور وارد می‌کند در هوای سرد و زمستانی بیشتر بوده و یکی از ضررهای پنهان درجا کار کردن ماشین در زمستان رقیق شدگی روغن موتور است . مشخص شده در جا کار کردن خودرو به هیچ عنوان «گرم شدن خودرو» نیست و باعث نفوذ سوخت به روغن و کاهش خواص روانکاری روغن و افزایش سایش می‌شود . علاوه بر این سوخت بیشتری هم به دلیل در جا کار کردن موتور به هدر خواهد رفت .

0 امتیاز
قبل توسط (20 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

ماشین های جدید و حتی پراید های جدید (!) تا زمانی که دمای هوا بیشتر از ۵-۶ درجه باشه نیازی به گرم کردن انچنانی ندارن

اگه مثلا دمای هوا ۱۰ درجه زیر صفر باشه باید قبل از فشار اوردن به ماشین گرمش کنید

بهترین راه برای گرم کردن موتور توی زمستون اینه که بعد از استارت زدن ۳۰ ثانیه صبر کنید بعد شروع به حرکت کنید  و تا بالا اومدن امپر اب ( همین که از جاش تکون بخوره و تا خط اول بیاد کافیه ) با دنده یک و دو و با سرعت کم حرکت کنید دور موتور هم زمان سردی ماشین بالا نبرید ( بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ باشه )

سوالات مشابه

0 امتیاز
5 پاسخ 1.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 5.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 508 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 129 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 232 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 201 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 406 بازدید
...