0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (230 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن هایی مانند تلگرام ، واتس اپ و... در آمد زایی کرد ؟

راههای درآمد زایی از طریق اپ های پیام رسان چیست ؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (467 امتیاز)

در سایت دیجی کالا مگ این مطلب و مفصل توضیح داده.

اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام از کجا پول درمی‌آورند؟

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

از طریق این 11روش می توان از اپ های پیام رسان درآمد کسب کرد :

۱- دریافت هزینه اشتراک؛ در این شیوه برای آغاز استفاده یا ادامه‌ی آن از مشترکان هزینه دریافت می‌شود. (همان کاری که واتس‌اپ تا چند سال پیش انجام می‌داد)

۲- تبلیغات؛ در این روش با نمایش انواع تبلیغات به‌صورت بنر و غیره از تبلیغات‌دهنده پول دریافت می‌شود .

۳- استیکرها؛ در این شیوه تصاویر ثابت و متحرک برای جذاب کردن نوشتار به مشترکان فروخته می‌شود. (مثل وایبر که در برخی کشورها استیکرها را پولی در اختیار کاربران قرار می‌داد)

۳-۱ استیکرهای رایگان: این دسته استیکرها به‌وسیله‌ی خود شرکت یا اشخاص ثالث تهیه و به‌رایگان در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

۳-۲ استیکرهای ممتاز: این دسته از استیکرها برای فروش به مشترکان هستند.

۴- استیکرهای با حامی مالی: برند‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه، استیکرهای مد نظر خود را در اختیار مشترکان قرار دهند. (مثل اپلیکیشن Messenger)

۵- حساب‌های رسمی؛ در این شیوه به دارندگان حساب‌های رسمی (مثل بانک‌ها) امکان دست‌رسی مستقیم به کاربران داده می‌شود. در واقع این یکی از بهترین روش‌های تعامل فعال کسب‌وکارها با مشتریان‌شان است. (مثل آن‌چه در اپلیکیشن لاین می‌بینیم)

۶- فروش کالا و لوازم مرتبط؛ در این شیوه مثلا عروسک‌ها، لباس‌ها و بازی‌های فیزیکی شخصیت‌های مطرح یک اپ یا موارد مشابه به فروش می‌رسد.

۷- فیلترها، وال‌پیپرها، تم‌ها و انواع محتوا؛ در این شیوه با فروش اقلام نام‌برده درآمد کسب می‌شود.

۸- بازی‌ها رایانه‌ای و فروش درون‌برنامه‌ای بازی‌ها و برنامه‌ها؛ اپ‌های پیام‌رسان با توسعه‌ی بازی‌های مختلف و برنامه‌های کاربردی و فروش مستقیم یا غیرمستقیم (درون‌برنامه‌ای) درآمدزایی می‌کنند.

۹- عملیات پرداخت؛ در این شیوه با ایجاد ارتباط با درگاه‌های بانکی امکان انجام دادن عملیات پرداخت از داخل اپ‌های پیام‌رسان فراهم می‌شود. (مشابه آن‌چه در اپلیکیشن WeChat می‌بینیم)

۱۰- موسیقی؛ استریم موسیقی از داخل اپ‌های پیام‌رسان؛ در این شیوه با شبیه‌سازی روش شرکت‌هایی مثل اسپاتیفای از استریم موسیقی یا فروش آن کسب درآمد می‌شود . (مانند سرویس موسیقی در اپلیکیشن لاین)

۱۱- درخواست تاکسی؛ در این شیوه اپ پیام‌رسان با عقد قرارداد با شرکت‌های «سفارش تاکسی» مثل اوبر آمریکایی یا اسنپ ایرانی، فرآیند سفارش تاکسی از طریق پیام‌رسان‌ها انجام می‌گیرد .

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 260 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 739 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 136 بازدید
+2 امتیاز
12 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 426 بازدید
...