0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

به میوه ی این فصل یعنی فصل سرماست.

چه خواصی دارد؟ چگونه باید آنرا مصرف کنیم؟

دانه ی به را باید چگونه مصرف کنیم؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

"به" خواص بسیار زیادی دارد از جمله جالب ترین خواصش این است که از ریزش مزه ها جلوگیری می کند و موجب پرپشت شدن مژه هم می شود.

"به" باعث شادابی و کاهش افسردگی نیز هست.روغن "به"براي جلوگيري از تعريق زياد، شوره سر، سرگيجه، وزوز گوش، تقويت معده، كبد و قلب، بهبود زخم‌هاي دهاني، خونريزي‌هاي ريوي، اسهال مزمن و زخم روده بسيار مفيد است. براي تهيه اين روغن كافي است آن را كاملا بپزيد و آبش را بگيريد سپس آب "به" را با نصف آن مقدار روغن زيتون بجوشانيد تا آبش تبخير شود و فقط روغن باقي بماند، البته دقت كنيد كه روغن نسوزد.

دانه "به" از بهترين درمان‌ها براي التهاب‌هاي دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌هاي خشك، سينه درد، تب و گرفتگي صدا به حساب مي‌آيد اما بايد از جويدن و بلعيدن آن بپرهيزيد زيرا اين دانه حاوي يك ماده سمي و مضر است، بنابراين چند عدد "به‌ دانه" را مدتي در دهان نگه داريد و بمكيد تا لعاب آن خارج شود، سپس آنها را بيرون بريزيد. همچنين مي‌توانيد چند عدد "به‌ دانه" را در آب داغ خيس كنيد و لعاب آن را بخوريد. لعاب دانه "به" براي ترميم زخم‌ها و سوختگي پوست در اثر آتش يا آفتاب بسيار مفيد است. براي التيام بواسير نيز مي‌توانيد لعاب "به دانه" را روي موضع مورد نظر بماليد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 554 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 164 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 429 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 592 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 588 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 709 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
...