+3 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (95 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من خیلی سعی کردم مقاله ای پیدا کنم که به صورت حرفه ای و علمی Akka و Hadoop  رو با هم مقایسه کنه ولی اکثرا مثل لینکهای زیر جنبه تبلیغاتی برای بالابردن کاذب Akka  رو داشته. Hadoop بخصوص Spark بدون تبلیغ بی مورد خودش رو در صنعت ثابت کرده و می کنه نمونه اش این لینک.
بهترین لینکی که پیدا کردم این لینکه هست که یکجوری میگه ایندو میتونن مکمل هم باشند ولی انگار Apache Spark  برای Streaming  دیگه از Akka  استفاده نمیکنه بالاخره کلی گم شدم

لطفا بدون طرفداری بی مورد و ابراز سلیقه و کاملا آکادمیک جواب بدید

دنبال یه همچین لینکها و تحلیلهایی هستم که به صورت منظم به جدول تهیه کنم

حتما اون جدول مقایسه رو اینجا share میکنم

پیشاپیش ممنون

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

من بیشتر تجربه کار با Akka و کمی هم Spark رو دارم ولی مطالعاتی هم در زمینه Hadoop داشتم. به نظر من مقایسه Spark و Hadoop در زمینه Big Data و پردازش موازی روی اون data ها خیلی درسته البته این رو هم باید در نظر داشت که Spark کار های بیشتری میکنه ولی این مقایسه کاملا درسته ولی مقایسه Akka با اونها از نظر من درست نیست. در مستندات Akka، تیم Akka خیلی تاکید داره که ما toolkit هستیم و وقتی بیشتر درگیرش میشی میبینی Akka یه ابزاریه که بیشتر مناسبه باهاش Framework هایی مثل Spark یا Hadoop رو نوشت. کلا Akka با رویکرد toolkit بودن طراحی شده و اگه بخای برای پردازش روی Big Data استفاده کنی باید کلی کد اضافه بزنی.

ما در عمل از Akka بعنوان coordinator و بقول شما مکمل برای اسپارک استفاده کردیم و خیلی عالی جواب گرفتیم.

اگه بخام خلاصه بگم سطح abstraction در Akka خیلی پایینه چون toolkit است ولی بجاش دستت خیلی بازه ولی در Spark چون یک Framework است سطح abstraction خیلی بالاتره و برای مصارف سطح بالا خیلی مناسبتره.

فکر کنم الان دیگه میشه اون مکمل بودنرو خوب توضیح داد. ما هر جا مباحث سطح پایین کلاسترینگ یا concurrency میخواستیم که دستمون باز باشه از Akka استفاده می کردیم و هر جا بحث کار روی داده یا Map Reduce یا Stream Proccesing بود از Spark.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 813 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 414 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 549 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط kashi (7.2هزار امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 11.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 404 بازدید
...