+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (143 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

سوال اول: من دی وی دی نصب 7 را داخل دستگاه میذارم. ریستارت میکنم. بعد کدوم کلید رو باید بزنم تا صفحه آبی بیاد و بتونم تنطیمات بوت رو انجام بدم؟

سوال دوم: توی تنطیمات کدوم گزینه را باید تنظیم کنم تا بوت از روی دی وی دی انجام بشود و کامپیوتر از روی دی وی دی بالا بیاید؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)

در ابتدای آموزش حتما حتما دقت کنید که این اموزش برای تمامی BIOS ها یکی نیست و صفحه بایوس ها در مادربوردهای مختلف به صورت عکسهای زیر نمیباشد ولی تقریبا تا حدی روال کار با چند گزینه پس و پیش به صورت اموزش داده شده می باشد پس خواهشا این نکته را مد نظر داشته باشید.
۱ – سیستم خود را ریستارت کنید قبل از شنیدن صدای بیپ و بالا امدن مشخصات بایوس، کلید DEL ( یا DELETE ) کیبورد خود را چند بار فشار دهید ( در برخی از لپ تاپ ها باید روی F2 ، در برخی از مادربردها هم باید یا F12 ) را فشار دهید.

در اکثر موارد با زدن DEL کیبورد وارد صفحه بایوس مادربورد می شوید. عکس زیر از صفحه تنظیمات بایوس گرفته شده است.

 

۲ – خوب هم اکنون مانند عکس زیر روی سربرگ Boot کلیک کنید ( باز هم عرض میکنم این قسمت نیز در مادربوردهای مختلف متفاوت می باشد ) ، سپس Boot Device Priority را انتخاب کنید و دکمه اینتر را فشار دهید.

۳ – اکنون مانند تصویر زیر ۱st Boot Device رو انتخاب کنید برای بوت شدن از طریق سی دی رام باید درایور سی دی رام را انتخاب کنید ، برای بوت شدن از روی فلش دیسک باید USB FLASH رو انتخاب کنید و یا نام فلش دیسک خودتان را انتخاب کنید ( دقت داشته باشید برای بوت شدن از طریق فلش باید فلش دیسک شما حتما قبل از امدن به بایوس وصل باشد و مادربورد شما از این خاصیت پشتیبانی کند )

۴ – خوب اکنون شما بوت را بسته به انتخاب روی سی دی رام و یا فلش دیسک خودتان تنظیم کرده اید ، برای ذخیره تغییرات اکنون روی F10 کیبورد خودتان کلیک کنید و سپس روی Yes یا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود ، تمام شد اکنون شما برای نصب ویندوز اماده هستید .

 

منبع

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4.5هزار بازدید
...