+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (250 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن قبل توسط
موقع کشیدن دندان عقلی که پوسیده است درد شدیدی حس می شود ؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (741 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

وقتی شما دندانی دارید که باید کشیده شود، دندانپزشک ابتدا ناحیه را کاملاً بی‌حس می‌نماید تا شما احساس ناراحتی نکنید. پس از کشیدن دندان، دندانپزشک به شما می‌گوید که چه رژیم غذایی را باید رعایت کنید. البته بعد از 4تا5 ساعت که بی حسی از بین رفت درد شروع می شود ولی می توان با رعایت نکات زیر درد را کاهش داد:

تکه گاز گذاشته شده بر محل دندان کشیده شده را به مدت حداقل نیم ساعت با فشار ملایم فک در دهان نگهدارید. از مک زدن و خالی نمودن مکرر آب دهان خودداری کنید. از خوردن غذای سفت و نوشیدنیهای داغ در روز اول خودداری نمائید. از کشیدن سیگار و پیپ و استفاده از نی برای نوشیدن مایعات تا چند روز خودداری نمائید. شب اول آن ناحیه مسواک نشود. از روز دوم با آب و نمک رقیق ولرم و یا محلول شستشوی نمکی روزانه چند بار دهان را به آرامی و بدون پمپاژ نمودن شستشو دهید. خروج و نشست مقداری خونابه از محل دندان کشیده شده به مدت 2-1 روز طبیعی بوده و نیازی به ویزیت دندانپزشکی ندارد. در صورت عارض شدن خونریزی در منزل، یک تکه گاز استریل مرطوب شده را بر روی محل دندان کشیده شده گذاشته و با فشار ملایم دهان را ببندید و ضمناً از بیرون دهان، کمپرس سرد (کیسه یخ) نمائید. در صورتی که خونریزی شدید و غیر قابل کنترل باشد به کلینیک مراجعه نموده و از گذاشتن داروها و مواد محتلف بر موضع اجتناب نمائید. در صورت عارض شدن درد از استامینوفن استفاده نمائید و از مصرف داروهای مسکن ضدالتهابی مثل آسپرین و پروفن به علت اینکه خاصیت ضدانعقادی دارند، خودداری نمائید. در صورت بروز تورم و عفونت، آن را جدی بگیرید. توجه داشته باشید به علت طولانی بودن زمان بی‌حسی ( معمولاً 4-3 ساعت) و بی‌حس بودن بافتهای نرم اطراف دندان، لب ، گونه یا زبان گاز گرفته نشود. گاهی اوقات به علت درآمدن لخته خون از حفره دندان کشیده شده، عارضه‌ای بوجود می‌آید که اصطلاحاً درای ساکت (حفره خشک) نامیده می‌شود. این عارضه درد نسبتاً شدیدی داشته و بعد از 3-2 روز بوجود می‌آید. در صورت بروز آن به کلینیک مراجعه نمائید. دهان تا چند روز بعد از کشیدن دندان بد طعم بوده و بوی نامطبوعی دارد که طبیعی بوده و نشانه وجود عفونت نمی‌باشد. مسواک زدن و رژیم غذایی پس از کشیدن دندان معمولا دو روز بعد از بیرون آوردن دندانها از محلولهای دهان شو می‌توان استفاده نمود و دندانها را غیر از ناحیه زخم، مسواک نمود. بعد از کشیدن دندانها بایستی از مواد غذای نرم و مایعات و اصولا غذاهایی که بتوان به راحتی آن را جوید استفاده کرد. ضمنا باد تاکید کرد که استفاده بیشتر، از مایعات پس از جراحی ضروری است همین طور بایستی از گرم کردن ناحیه تحت جراحی و خوردن غذاها مایعات گرم خودداری نمود.

0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

سوال این هست که آیا باید دندان عقل را کشید؟  دندان عقل را اغلب باید کشید چون فک ما برای آن جا ندارد. من خودم این تجربه رو داشتم و دندون عقلم رو کشیدم. البه بستگی به این داره که دندون شما در اومده باشه یا هنوز تو فک باشه. اگه تو فک باشه که باید با جراحی این کار رو انجام بدین و اگه در اومده باشده که به صورت عادی میکشن براتون. در هرصورت چون از داروی بیحسی استفاده میشه دردی رو شما در حین کشیدن و یا جراحی احساس نمیکنین.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 830 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 662 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 858 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 9.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 63 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 137 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 139 بازدید
...