+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (5 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
در زمان کانکت شدن به وای فای در ویندوز 8 اگه به جای wep گزینه wpa2personal رو‌ بزنم چی میشه؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

انواع الگوریتم‌های امنیتی

سه مورد از مهمترین الگوریتم‌های رمزگذاری به شرح زیر هستند:

 

الگوریتم WEP:
WEP مخفف عبارت "Wired Equivalency Privacy" بوده و ضعیف ترین الگوریتم برای حفاظت از شبکه‌های بیسیم (Wireless) است که با این که می‌تواند از ۱۲۸ بایت برای رمزگذاری استفاده کند، اما همچنان به راحتی و در چند دقیقه قابل کرک شدن است به عبارت ساده تر، می‌تواند حتی توسط افراد کاملاً عادی نیز هک شود.

 

الگوریتم WPA:

WPA مخفف عبارت "Wi-Fi Protected Access" بوده و نسبت به WEP امنیت فوق العاده بیشتری دارد به گونه‌ای که از عمل حدس زدن پسورد در WPA به دلیل استفاده از رمزگذاری TKIP که برپایه نرم افزاری است جلوگیری می‌شود. البته باید بدانید که WPA علاوه بر این که امنیت را بسیار بیشتر می‌کند، به سخت افزار خاصی نیز احتیاج ندارد به عبارت بهتر، دستگاه‌هایی که از الگوریتم WEP استفاده می‌کنند، می‌توانند از WPA نیز استفاده کنند.

 

الگوریتم WPA2:
WPA2 نسخه بهبود یافته WPA بوده و درحال حاضر بهترین الگوریتم برای استفاده عموم است به عبارت بهتر، WPA2 امن ترین الگوریتم در بین این سه مورد است و تقریباً نفوذ به آن غیرممکن است. این الگوریتم از رمزگذاری AES استفاده می‌کند که برپایه سخت افزار است. AES دارای امنیت بسیار بیشتری نسبت به TKIP بوده و سرعت آن نیز از TKIP بیشتر است و درمواقعی استفاده از این رمزگذاری باعث افزایش سرعت اینترنت شما خواهد شد درصورتی که سرعت از طرف شبکه محلی محدود شده باشد. البته WPA2 از رمزگذاری TKIP نیز پشتیبانی می‌کند یعنی علاوه بر دستگاه‌هایی که به صورت سخت افزاری قابل پشتیبانی از AES هستند، دستگاه‌هایی که از TKIP نرم افزاری نیز پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند به شبکه‌ای که با الگوریتم WPA2 رمزگذاری شده، دسترسی داشته باشند.

بنابراین بهترین گزینه برای امنیت شبکه الگوریتم WPA2 و رمزگذاری AES + TKIP است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 295 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 51.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.0هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 10.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 137 بازدید
...