+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (843 امتیاز)

استفاده از عکس های SVG نسبت به PNG و JPEG چه مزیتی می تواند داشته باشد؟ در بعضی از مواقع خروجی های SVG حجم بیشتری دارند.

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
واژه SVG مخفف Scalable Vector Graphics به معنای «تصاویر برداری مقایس‌پذیر» است. ساختار این تصاویر بر اساس قالب بندی XML است و تصاویر و اشکال موجود در آن‌ها با استفاده از محاسبات ریاضی توسط رایانه روی صفحه‌نمایش رسم می‌شود. به زبان ساده‌تر، تصاویر SVG چون بر مبنای عدد و نسبت هستند، به پیکسل‌ها وابستگی‌ای ندارند و در هر مقیاسی بدون افت کیفیت نمایش داده می‌شوند. تصاویر SVG توسط کنسرسیوم جهانی وب به صورت یک استاندارد پذیرفته شده‌اند و هم اکنون حدود ۸۵٪ از مرورگرهای موجود از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

با توجه به اینکه تصاویر SVG در واقع از اشکال هندسی، خطوط، رنگ‌ها و متون تشکیل شده‌اند، برای تصاویر ساده مانند گرافیک‌های تشکیل دهنده رابط کاربری اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها بسیار مناسب هستند. این تصاویر همچنین امکان استفاده از انیمیشن را در ساختار خود دارند. با توجه به اینکه تصاویر SVG با ساختار XML تولید می‌شوند، توسط جاواسکریپت و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی که امکان پردازش XML و DOM را دارند، می‌شود آن‌ها را به سادگی تغییر داد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده تصاویر SVG اینست که با توجه به اینکه این تصاویر بر اساس خطوط و اشکال هندسی رسم می‌شوند، نتیجه حاصل ازین تصاویر فاقد مشکل تاری نیم پیکسلی است.تصاویر SVG برای عناصر ساده‌تر رابط کاربری که از اجزای ساده تر و هندسی تشکیل شده‌اند مناسب تر است. امکان اضافه کردن «عکس» به تصاویر SVG با استفاده از تگ <image> وجود دارد، ولی عکس‌ها را نمی‌شود بر اساس اعداد محاسبه کرد چرا که از اشکال هندسی تشکیل نشده‌اند و حتما باید بر اساس پیکسل‌ها نمایش داده شوند. بنابراین، بهترین راه برای نمایش عکس‌ها (مانند عکس‌های اشخاص، محصولات و …) استفاده از آن‌ها با فرمت JPG است. تصاویر JPEG سالیان زیادی است که برای نمایش عکس‌ها در سیستم‌های الکترونیکی کاربرد دارند و از قدرت فشرده‌سازی بسیاری خوبی برخوردارند و می‌توان برای پایین آوردن حجم فایل عکس‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

عکس‌ها هم مانند تصاویر PNG، در صفحه‌های نمایش با کیفیت بالاتر، کیفیت اصلی خود را از دست می‌دهند و صفحه نمایش تلاش می‌کند آن‌ها را با ابعاد چند برابر ابعاد واقعی‌شان نمایش دهد. برای همین این روزها راه‌حل‌های بسیاری برای استفاده راحت‌تر از عکس‌ها در صفحه‌نمایش‌های مختلف در اینترنت ارائه می‌شود.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 10.2هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 8.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 368 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 377 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 5.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 530 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 701 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 143 بازدید
...