+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (143 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

دو تا سوال دارم.
1- تو ورد 2010 یه متن 10 صفحه ای دارم. میخوام صفحات رو شماره گذاری کنم. صفحه اول شماره 1 صفحه دوم شماره 2 و.... صفحه آخر شماره 10.
ولی تو صفحه اول شماره 1 ننویسه و از صفحه 2 شماره هاشو بنویسه. چجوری باید بنویسم؟
2- میخوام تو متن 10 صفحه ای، تو 5 تا صفحه اولش یه هدر بنویسم، تو 5 تا صفحه دومش یه هدر متفاوت.
چیکار باید بکنم؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
  1. ابتدا به صورت معمولی صفحات را شماره‌گذاری کنید.
  2. متن شما شامل دو بخش است که هر بخش سرصفحهٔ جداگانه‌ای دارد. ابتدا دو بخش مورد نظر را مشخص می‌کنیم. برای این کار مکان‌نمای متن را در ابتدای بخش دوم قرار دهید و از روبان Page Layout ‏← گروه Page Setup ‏← Breaks ‏← Section Breaks، گزینهٔ Next Page را انتخاب کنید. با این کار ادامهٔ متن در Section یا بخش دوم متن قرار می‌گیرد. برای اینکه بدانید اکنون در کدام بخش قرار دارید روی نوار وضعیت در پایین برنامهٔ Word راست‌کلیک کنید و گزینهٔ Section را علامت بزنید در این صورت گزینهٔ Section به نوار وضعیت اضافه می‌شود و شمارهٔ بخش جاری در جلوی آن نمایش داده می‌شود.
  3. سپس روی قسمت بالایی صفحهٔ کاغذ راست‌کلیک کنید و Edit Header را بزنید. در این حالت متن صفحه خاکستری می‌شود و متن سرصفحه و پاصفحه پررنگ می‌شود.
  4. به یکی از صفحات بخش اول بروید. در زیر سرصفحه باید عبارت Header -Section 1-‎ را ببینید. متن مورد نظرتان را که مربوط به بخش اول است در آنجا قرار دهید (مثلا بخش اول - مقدمه). اگر شمارهٔ صفحه در کنار متن قرار گرفته با یک یا دوبار زدن کلید Tab موقعیت آنها را نسبت به هم تنظیم کنید.
  5. به یکی از صفحات بخش دوم بروید. در زیر سرصفحه باید عبارت Header -Section 2-‎ را ببینید. توجه کنید! حالا علاوه بر عبارت  Header -Section 2-‎  عبارت Same as Previous را هم می‌بینید که بدین معنی است که سرصفحهٔ بخش دوم مانند بخش قبلی باشد و این یعنی هر تغییری در سرصفحهٔ این بخش بدهید روی سرصفحهٔ بخش قبلی هم اعمال شود که ما این را نمی‌خواهیم. پس ابتدا در هدر یکی از صفحات بخش دوم کلیک می‌کنیم و سپس از روبان Header and Footer Tools گزینهٔ Link to Previous را خاموش می‌کنیم. سپس متن مورد نظرمان را به جای متنی که الآن نوشته شده قرار می‌دهیم.
  6. برای پنهان شدن شمارهٔ صفحهٔ اول، در هدر مربوط به بخش اول (Section 1) کلیک می‌کنیم و در روبان Header and Footer Tools گزینهٔ Different first Page را علامت می‌زنیم.
+1 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

باسلام

ابتدا در صحفه مورد نظر (که شماره نداشته) از منو pagr layout گزینه breaks  ا انتخاب کرده سپساز منوی insert گزینه page number را انتخاب نموده به این صورت مشکل حل شده و صحفه مورد نظر شماره نمی خورد.

برای هدر هم همین عمل را تکرار کنید.

قبل توسط (143 امتیاز)
متوجه نشدم. میشه دقیقتر و شمرده توضیح بدین؟
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
مشکل شما برای این سوال بالاخره حل شد سرانجام؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 314 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط 123 (143 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 574 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط 123 (143 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 6.9هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 43.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 4.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.2هزار بازدید
...