+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

در مباحث virtualization، کاربرد Docker چیست و چه مزایایی نسبت به سایر رقبا در این حوزه دارد؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

چه اینکه قصد داشته باشید سیستم خودتان رو به یک سرور راه دور منتقل کنید یا اینکه هر چیزی را برای استفاده در هر جایی پکیج بندی کنید ، همیشه انتقال برنامه ها به سرورجدید  با الزاماتشان و اجرای انها بدون خطا ، یک چالش به حساب می آید . در حقیقت چالش های زیادی در این راه وجود دارد و راه حل های موجود تا کنون نتوانسته اند برای اکثریت آنها موفقیت آمیز باشند .
به طور خلاصه داکر به عنوان یک پروژه به شما کمک می کند مجموعه ای کامل از ابزارهای سطح بالاتر را برای انتقال هر فرم از برنامه های کاربردی بر روی سیستم ها و ماشین ها (چه فیزیکی و چه مجازی ) بکار بگیرید و مزایای زیادی با خود به ارمغان می آورد .
داکر برنامه های کاربردی خود را (چه فرآیند ها و چه منابع ) از طریق محفظه های لینوکسی (به عنوان مثال فضاهای نام یا دیگر ویژگی های کرنل ) آرشیو می کند . قابلیت های دیگر آن از خود قطعات پروژه و اجزای آن  منشا می گیرد ، ویژگی هایی که همه پیچیدگی کار را با ابزارهای سطح پایین تر یا API های لینوکس که برای سیستم و مدیریت برنامه های کاربردی با توجه به امنیت فرآیندها ، به کار می رود  مرتفع می سازد .

محفظه های داکر چندین ویژگی خاص دارند . آنها اجازه :
قابلیت حمل نرم افزار
جداسازی فرآیندها
مدیریت مصرف منابع
و نیاز به منابع کمتر به نسبت روش های سنتی مجازی سازی
می دهد . و اجازه :
تداخل با دیگر فرآیندها
ایجاد وابستگی
کار نکردن روی یک سیستم دیگر
آسیب پذیری در برابر حمله ها
سوء استفاده از منابع تمام سیستم و … را نمی دهد ++

داکر، هیجان مجازی‌سازی

داکر سریع است، استفاده از آن راحت است و ابزاری برنامه‌نویس محور است. ماموریتش در اساس این است: بسته‌بندی و انتقال کد را ساده کند. برنامه‌نویس‌ها به دنبال ابزارهایی هستند که بخش زیادی از جزییات ‌این فرآیند را از کار آن‌ها مجزا کند. آن‌ها فقط انتظار دارند ببینند کدی که می‌‌‌‌نویسند کار می‌‌‌‌کند. همین مسئله منجر به انواع تضادها با مدیران سیستم می‌‌‌‌شود؛ زمانی که کد از یک جا به جای دیگر منتقل می‌‌‌‌شود و در محیطی به جز محیط خود برنامه‌نویس درست کار نمی‌‌‌‌کد. داکر تلاش می‌‌‌‌کند کد شما را تا حد ممکن قابل انتقال سازد و این قابل انتقال بودن را برای کاربر ساده و دوستانه کند.

داکر مجازی‌سازی در سطح سیستم‌عامل است. بر خلاف مجازی‌سازی hypervisor، که در آن ماشین‌مجازی(VM) از طریق یک لایه واسط روی سخت‌افزار فیزیکی اجرا می‌‌‌‌شود (خود hypervisor)، حامل‌ها فضای کاربر را روی هسته سیستم‌عامل اجرا می‌‌‌‌کنند. این باعث می‌‌‌‌شود بسیار سبک و سریع باشند.

منبع

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 2.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 297 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 227 بازدید
...