+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
تفکر سکولار چه تفکری است؟

2 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (45 امتیاز)
در کل سکولاریسم به معنی جداکردن نهادهای حکومتی و افرادی که دولت را اداره می کنند، از نهادهای مذهبی و مقام‌های مذهبی است. ایده ی معروف "جدایی دین از سیاست" در همین رابطه است.

البته با توجه به جمله معروف شهید مدرس: "سیاست ما عین دیانت ماست"، ما در ایران تفکر سکولار رو قبول نداریم.
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
+1
این تفکر اعتقاد به بی دینی دارد یا تنها بر جایگاه نداشتن دین  در اداره دولت و حکومت تاکید نموده؟
قبل توسط (45 امتیاز)
+2
بیشتر به این معنیه که دولت از هیچ دینی پیروی نمی کنه و بهتره هرکس دینش رو برای خودش نگه داره و حق نداره دینش رو در جامعه تبلیغ کنه. مثلا دولت ترکیه یه دولت سکولاره و بر همین اساس با حجاب در دانشگاه ها برخورد می کنه، چون حجاب رو به عنوان تبلیغ دین اسلام در یک حکومت سکولاریستی میدونه!
+2 امتیاز
قبل توسط (8.6هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

سکولاریسم در حقیقت اشاره به علم گرایی و اشاراتی به ماده گرایی (تفکر متریالیسم - Materialism ) داره . این تفکر انسانها را تشویق به افراط در یادگیری علم و رسیدن به غیر ممکن ها میکنه و دستیابی به هرچیز در جهان هستی رو توسط انسان ممکن میشماره . در تفکر سکولاریسم که مذهب ستیز هست ،  انسان در بالاترین نقطه ایستاده و تمامی جهان هستی و مخلوقات درونش قابل دستیابی توسط او هستند تا جایی که انسانیت برترین موجودیت هستی شناخته شده و مفهومات ماورالطبیعه و نیاز به علت و معلول در جهان هستی زیر سوال میره . این تفکر تا جایی ادامه پیدا میکنه که شخص بوجود موجودی بالاتر از خودش اعتقادی نداره که به آن در اصطلاح : " انسان خدایی " میگویند .

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 901 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 5.0هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در علم و دانش توسط saeedd (2.2هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 582 بازدید
...