+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (922 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
برنامه با نرم افزار چه فرقی دارد؟

3 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (10 امتیاز)
سلام و عرض ادب خدمت همه اساتید... همونطوری که "ایمان" عزیز هم گفتند ، نرم افزار یا Software مقابل سخت افزار یا Hardware هست و به طور کلی نرم افزار چیزی هست که بر خلاف سخت افزار قابل لمس نیست ، یعنی شما DVD Writer یا CPU رو میتونی لمس کنی ولی مثلا نرم افزار Word رو نه! حالا من اگه بخوام یه ذره تکمیل کنم برنامه یا Application زیر مجموعه نرم افزار هست ، مثل "ماشین های سواری" که زیر مجموعه خودرو هستند ! در کل اگه بخوام یه مثال ملموس بزنم "سیستم عامل" مثلا "ویندوز 7" نرم افزار به حساب میاد ولی "برنامه " نیست ! مثل " اتوبوس " که خودرو محسوب میشه ولی "سواری " نیست! امیدوارم کامل بوده باشه و تونسته باشم خوب انتقال بدم :x
قبل توسط (922 امتیاز)
یعنی می گویید نرم افزار یک مفهوم بالاتر از برنامه است؟
0 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)
وقتی با برچسب‌های جواب‌یاب کار می‌کردم این سوال برای من هم پیش آمد. نرم‌افزار در مقابل سخت‌افزار قرار دارد. سخت‌افزار به تجهیزات فیزیکی گفته می‌شود در حالی که نرم‌افزار فیزیکی نیست یعنی قابل لمس کردن نیست. به نظرم نرم‌افزار بیشتر به محصول نهایی که کاری را انجام می‌دهد گفته می‌شود اما برنامه مفهوم کلی‌تری دارد و به روندی منطقی اشاره می‌کند که منجر به حل مساله‌ای می‌شود. حالا نرم‌افزار هم که کاری را انجام می‌دهد و بر اساس منطق حرکت می‌کند نوعی برنامه است. این کلا نظر شخصیم بود.
0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

مایکروسافت توی یک تبلیغ surface که بر ضد ipad بود یک اشاره جالبی به نرم افزار داشت که منظور کلی این بود که نرم افزار یک برنامه کامل که جزئیات بسیار زیادی داره مثل مایکروسافت آفیس ولی برنامه یه چیز ساده و سبک که قابلیت های کمی داره و همچنین اگر بخواهیم از نظر قابلیت و بزرگی حساب کنیم نرم افزار توسط یک تیم توسعه داده میشه ولی برنامه می تونه توسط یک یا تعداد محدودی برنامه نویسی نوشته بشه.

توی اون تبلیغ مایکروسافت می گفت برای ipad کلی برنامه است ولی روی surface pro نرم افزار واقعی اجرا میشه و برای اون کلی نرم افزار وجود داره.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 4.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 547 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 397 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 250 بازدید
...