0 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (102 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

با سلام، فرض کنید میخواهیم برنامه ای شامل یک پایگاه داده به صورت دسکتاپی بنویسم. پایگاه داده این برنامه اگر MySQL یا SQL Server باشد کاربر با مراجعه به مسیر نصب برنامه میتواند تمام Table موجود را مشاهده نماید. آیا پایگاه داده ای وجود دارد که بتوان بر روی Tableهای آن رمزگذاری کرد. البته بجز Access چون برای کار من مناسب نیست. توضیح: نمیخواهم اطلاعات ثبت شده در پایگاه داده را کد و دیکد کنم چون این کار سربار دارد همچنین هدف این است که شخص تعداد ستونها و سطرها را مشاهده نکند پس کد و دیکد کردن اطلاعات مناسب نخواهد بود.

قبل توسط (1.9هزار امتیاز)
اینگونه که شما سوال کردید باید با Encrybtion در برنامه نویسیتون استفاده کنید زبان برنامه نویسی مورد استفاده شما چیست ؟
قبل توسط (102 امتیاز)
عرض کردم Encryption فقط روی داده ها اعمال میشه. من میخوام تعداد جداول و فرم آنها هم مشخص نباشه. مثل Access که روی خود دیتا بیس پسورد میشه تعریف کرد و بدون پسورد حتی نمیشه وارد دیتا بیس شد. زبان برنامه نویسی که الان مد نظر هست جاوا ست. اما فکر نکنم خیلی تاثیر گذار باشه.

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

MySQL Embedded هم خیلی راحت نصب میشه و حتی درون برنامه شما جایگذاری میشه و هم قابلیت های امنیتی خوبی داره. علاوه بر این پایگاه ها داده های Apache Derby و SQLite هم شاید گزینه های خوبی باشن.

قبل توسط (102 امتیاز)
+1
در مورد SQLLite که میدونم نمیشه همچین کاری باهاش کرد. اما در مورد دیتابیسهای Embedded نمیدونم. اگه بشه طوری دیتابیس ساخت که فقط برنامه قادر به بازکردن اون باشه که عالیه. فرض کنید شما برنامه ای ساختید که کلی برای جمع اوری داده ها زحمت کشید. حالا اگه یکی دیتا بیس شما رو توی سیستم خودش کپی کنه و باز کنه فقط کافیه یه UI بنویسه و در این صورت کل برنامه مال اون میشه!!! در مورد دیتابیس های Embedded تست میکنم و نتیجه رو همین جا اعلام میکنم.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 15.1هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 993 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط Milad (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 805 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 765 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
...