+2 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (922 امتیاز)

با توجه به اینکه ArrayList امکانات زیادی نسبت به آرایه دارد، می خواستم بدانم که در جاوا آرایه چه مقدار سریعتر از ArrayList است و نسبت سریعتر بودن آرایه به امکانات ArrayList چقدر است و بهتر است در چه مواردی از کدام نوع استفاده شود؟

2 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

اختلاف کارایی بین این دو روش بسیار ناچیز است، در حالی که اختلاف خوانایی و امکانات بین این دو روش با اختلاف زیاد به سود ArrayList است.

در ضمن اگر شما می دانید طول آرایه شما چند است (بدلیل اینکه برای ساختن آرایه حتما باید سایز آن را مشخص کنید)، می توانید همان سایز را در زمان ساختن شئ ArrayList بعنوان پارامتر به constructor آن بدهید، در اینصورت (زمانی که برای ArrayList سایز مشخص می کنید) تقریبا اختلاف سرعت ArrayList و  آرایه به سمت صفر میل می کند.

+1 امتیاز
قبل توسط (434 امتیاز)
اگر فقط سرعت در درج و استخراج ملاک باشه و تعداد عناصر هم ثابت باشه قطعا آرایه بهتره(فکر کنم تا 3 برابر سریعتر ازArrayList باشه) ولی مقایسه بین سرعت و امکانات بدلیل همجنس نبودن میسر نیست، میشه گفت درصورتی که آرایه نیازتون رو تامین میکنه با آرایه شروع کنید ولی اگر به نیازی برخوردید که List جوابتون رو میده به ArrayList سوئیچ کنید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 503 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 404 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در برنامه نویسی توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 332 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 766 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در برنامه نویسی توسط Milad (1.3هزار امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.6هزار بازدید
...