+1 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (892 امتیاز)

آیا بهتر است موبایل آیفون را جیلبرک کرد یا خیر و اصلا جیلبرک کردن آیفون به چه معناست؟ آیا این کار خطرناک است؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (690 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

شرکت اپل بصورت پیش فرض برروی آیفون هایی که تولید می کند قفل می گذارد که کاربران فقط بتوانند با استفاده از آیتیونز و app store برروی آیفون خود برنامه نصب کنند. شما با جیلبرک کردن آیفون خود این قفل را می شکنید و می توانید هر برنامه ای که دوست داشتید (حتی اگر مورد تایید اپل نبود) برروی گوشی خود نصب کنید، برای کاربران ایرانی علاوه بر این، بدلیل بسته بودن app store برای ایرانی ها این مزیت را بهمراه دارد که می توانند برروی گوشی خود برنامه نصب کنند !

اما از معایب جیلبرک کردن آیفون می توان به از گارانتی خارج شدن دستگاه و همچنین پایین آمدن امنیت آیفون شما (بدلیل اینکه دیگر نظارت امنیتی اپل برروی نرم افزارهای نصب شده برروی گوشی شما وجود ندارد) اشاره کرد.

+2 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)

در صورتی که برای اولین بار  روی محصولات اپل نرم افزار یا بازی هک شده نصب کنیم، با پیغام خطای استاندارد نبودن نرم افزار یا بازی مواجه می شویم. تیمهای هک سیستم عامل iOS، حفره های امنیتی سیستم عامل را می یابند وبا ارائه نرم افزارهای مخصوص می توان به آسانی محصولات اپل را جیلبریک کرد و آزادانه هر آنچه را که نیاز است، روی آن نصب کرد. در واقع جیلبریک این امکان را به شما می دهد که به فایل های سیستمی دسترسی پیدا نمایید و  بتوانید برنامه و بازی نصب کنید و یا تم و ظاهر دلخواه خود را بروی دستگاه اعمال کنید، همچنین به طور معمول برای آنلاک کردن آیفون لازم است تا آیفون خود را جیلبریک نماییم .

هر نسخه از فریمورها (سیستم عامل) و هر یک از دستگاههای اپل، جیلبریک مخصوص به خود را دارد.

اپل بعد از بستن باگ های فریمور قدیمی تر، فریمور جدید را عرضه می کنند و اجازه بازگشت یا دانگرید(Downgrade) فریمور قبلی را نمی دهد و عملا اجازه استفاده از جیلبریک های قبلی را نمی دهد.

لازم به ذکر است که از نظر قوانین آمریکا جیلبریک قانونی می باشد و به کاربر اجازه نصب هر نرم افزار و بازی را می دهد البته کمپانی اپل این قانون را قبول ندارد و دستگاههای جیلبریک شده را مردود اعلام می کند و در صورت ایجاد هرگونه مشکلی از آن پشتیبانی نمی کند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 103 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 259 بازدید
...