+3 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
یکسری فایلهای اجرایی وجود دارند که ازطریق باز شدن آنها بر روی سیستم قربانی امکان کنترل ریموت آن سیستم برای هکرها فراهم میشود.ممکن است این فایل های مخرب بصورت ایمیل ارسال شود. میخواستم بدونم از کجا بفهمم که یه فایلی که برام ارسال شده قابل اعتماده واز طریق بازکردنش سیستمم مورد هک یا نفوذ قرار نمیگیره؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (922 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

تقریبا می شود گفت هیچ راهی بغیر از استفاده از نرم افزارهای Anti-spyware (یا Spyware removal) ندارید که تقریبا اکثر آنتی ویروس های مشهور همراه خود یک Anti-spyware نیز دارند.

شما باید بعد از دانلود فایل های اجرایی از attachment ایمیل خود برروی سیستم و قبل اجرای آن حتما آنها را با نرم افزار Anti-spyware چک کنید البته نرم افزارهای Anti-spyware اکثرا real time protection نیز دارند بدین معنی که فایل های جدید که برروی سیستم شما قرار می گیرند را بصورت خودکار چک می کنند.

با تمام این تمهیدات باز هم ممکن است سیستم شما مورد حمله نرم افزارهای جاسوسی تازه کار قرار گیرند که هنوز توسط تیم های امنیتی شرکت های بزرگ شناسایی نشده اند، در این گونه موارد شاید نرم افزارهای فایروال کارایی خوبی داشته باشند برای مثال زمانی که یک برنامه می خواهد اطلاعاتی را از طریق اینترنت ارسال کند به شما خبر می دهند و شما هم می توانید از دسترسی برنامه های مشکوک به اینترنت جلوگیری کنید.

در نهایت توصیه می کنم فایل های مشکوک را برروی سیستم خود نصب نکنید.

سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 9 سال قبل توسط
Spyware (نرم افزارهای جاسوسی) چیست؟

سوالات مشابه

+3 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 336 بازدید
+1 امتیاز
5 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 7 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط سوزان (2.5هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 393 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 469 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 475 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط moeenzarrinfam (2.6هزار امتیاز)
...